söndag 14 februari 2016

Tabata, Trainer och Tasaloppet!

Då var det dags att höja ribban lite för att komma iform inför Ironman i Kalmar. En kamrat tipsade om Tabata med Kettlebells. För er som undrar vad detta är kan jag meddela att Tabata är ett gammalt Japanskt ord som betyder hjärnblödning.

Gai, Yono och Kaze visar här lämplig utrustning för TABATA.
Sagt och gjort! Med en Kettlebell drog jag igång klippet på Youtube och kan villigt erkänna att det såg väldigt lätt ut i början för att avsluta med en mardrömslik värk i leder och ben.


Efter detta pass var det dags för Trainern och ytterligare 30 minuter i hårt tempo för att trampa ut fredagens skidåkning ur benen. Helt otroligt vad denna form av träning tar bra.

Ett redskap värdigt Spanska inkvisitionen.
Ska villigt erkänna att jag legat lite på latsidan när det handlar om träning inför Vasaloppet. Men i fredags bar de av tillsammans med en granne för att åka lite. Efter 42 km var det bra för min del och jag känner att jag kommer att klara av öppet spår på måndagen den 29 februari. Detta firades med en Winston Churchill och en S:t Peters. En mycket god kombination.

En Lancaster när det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar