onsdag 15 augusti 2012

En kort runda med en "Dödare"

Dags att göra skäl för namnet på denna blogg. Den Svarte plockades fram ur källaren och luftades. Efter en första underbar tur om 25 meter genomfördes lite reparationer innan vi ånyo kunde ge oss av. Kontroll före avfärd har inte varit min starka sida. Efter bara 15 minuter infinner sig frågan om man kan färdas bättre? Om man kan färdas mer biodynamiskt och om det ilande ljudet från lagerbanorna snart skall sluta? Svaret är självklart nej på alla med viss reservation för den biodynamiska delen. Men en sak står klar, VeloSolex är och förblir drömmarnas fordon. Som Sarkozys återkomst, en dröm fast utan uppvaknande.

Dessutom har den Svarte en "Dödare" ni vet den där lilla spaken som gör att motorn dör när man vrider på den. Min kompis har en Porsche Boxster, han har ingen dödare! Det har jag! 
Den svarte i sitt rätta element vid skylten som garanterar full gas!
Nåväl på lördag bär det av till Mellstaträffen för att visa upp en riktig moped vilket saknades förra året när vi var där.

En sak slog mig dock när jag var ute! Varför möter jag inga fler på VeloSolex nu när detta är det ultimata fordonet? Ett fordon som alltid gör sig bra även på bild.
8 av 10 säger att bikinitoppen är virkad
2 av 10 säger att vindskyddet fram förstör aerodynamiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar